torsdag 11. november 2010

Mål

Det er mange grunner til at jeg ønsker å blogge, men at det ble akkurat nå er fordi jeg har satt meg nye mål. Tidligere har dette vært min drøm, men det er alt det har blitt. Jeg har tenkt på det en stund og bestemt meg for at dette er den rette tiden å starte. Jeg kan ofte bruke lang tid på å bestemme meg, men brått er bare tiden inne :))) Målet mitt er å stille i en Fitness konkurranse om to år, og dvs at det er fullt kjør hele veien for å komme dit. Hvis jeg er fokusert og gjør ting riktig så er det fullt mulig. Fra 1.Nov så startet jeg på diet, og jeg har de beste hjelperene i hele verden, men også de strengeste......hehehehehe:))))

Da jeg startet 1.Nov veide jeg 92,7 kg.....og med en høyde på 168 cm, så skjønner alle at det er ALT for mye, og mitt livmål var 100cm.......skrekk og gru...hehehe

Jeg skal veie og måle livvidden min vær lørdags morgen, og da kommer jeg til å oppdatere bloggen med mine nye tall. Den første uken gikk jeg ned 3,2 kg...trodde det nesten ikke.....fikk ikke målt livvidden før i dag, men ble positivt overraska da det viste 95 cm:)))))

Denne uken har vært litt vanskelig med tanke på at jeg har vært syk, men føler at jeg er inne i dieten igjen nå. Jeg gleder meg til 3.uken er over for da har jeg kommet skikkelig igang.

Første delmål er å gå ned 6 kg fram til Jul, så har jeg en uke "fri" i jula før neste delmål starter. Jeg skal videre ned i vekt og målet er 12 kg til på tre mnd, så i April vet jeg mye mere om hvordan tidsplanen ser ut. Siden jeg har veid 120 kg så vil jeg mest sannsynlig slite med en del løs hud, og planen er å gjøre noe med dette. Etter en evt operasjon så må det vurderes om jeg kommer til å bli klar innen den fristen jeg har satt, men foreløpig så holder jeg meg til 2 år, så får heller dette endres underveis.

Jeg har såvidt nevnt at jeg er et kaos menneske. Det eneste jeg virkelig får til å fungere er trening. Der er jeg på høyden og i mitt rette element, men har hatt en tendens til å trene for mye, dette fordi at jeg føler meg i bedre psykisk form av det, men det er ikke like heldig for den fysiske formen. Jeg trenger også restitusjon og overskudd til andre ting. Derfor har jeg bestemt meg for dette, jeg må få en bedre balanse i livet mitt og fungere på flere plan. Jeg må ha et mål med det jeg gjør og også et kosthold som holder meg frisk. Jeg har alltid latt meg styre av følelser og spist deretter, fast food og søtsaker har vært trøsten. Jeg orker faktisk ikke å ha det slik. Selv om jeg har gått på Easylife og lært om varig kostholdsendring, så er det ikke alltid like lett å fullføre det i hverdagen. Nå som jeg har fått en diet som jeg skal følge føler jeg endelig at brikkene faller på plass og at jeg er klar for å håndtere mine følelser annerledes.
Så jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg veldig til fremtiden:)))) vi sees, klem

2 kommentarer:

  1. Et liv i balanse er utfordrende ettersom man ofte balanserer på en tynn tråd av selvkontroll. Det er bare et lite feiltrinn som skal til før ubalansen er der. Heldigvis blir "tråden" til et solid tau med litt øving ;-) man mestrer situasjoner man tidligere ble vippet til siden av. Stå på Linda! Vi skal følge deg hele veien.

    SvarSlett
  2. Tusen takk Sondre :))) det betyr ENORMT mye for meg å ha deg og Marianne som veiledere og læremestre:)))

    SvarSlett