mandag 8. november 2010

Historie : redd

Det er vel like greit å begynne med litt historie. Jeg skriver ikke dette for at dere skal synes synd på meg, men fordi jeg ønske å hjelpe andre som føler det samme :))

Så lenge jeg kan huske så har jeg vært redd. Redd fordi jeg ikke har hatt god selvfølelse. Redd for å si noe, skille meg ut, si / gjøre dumme ting, ikke bli godtatt og masse annet som som fikk meg til å føle meg mindreverdig. Jeg har rett og slett aldri vært glad i meg selv eller trodd at jeg har betydd noe. Derfor har jeg heller aldri hatt tro på meg selv. Det rare er at så lenge vi føler det slik så vil andre også behandle oss deretter, ofte ikke bevisst men fordi det "lyser" ut av oss. Denne redselen har satt sine spor i hvordan livet mitt har blitt, og jeg skal prøve å forklare det . Det har vist seg flere ganger at når jeg endelig har lykktes med noe så har jeg laget problemer for meg selv ved å tro at jeg ikke fortjente det. Jeg har på en måte ikke orket å ta ansvar. Dette er ting jeg ikke har vært klar over før i seinere tid. Selv om jeg i dag har god selvfølelse, er glad i meg selv og har tro på meg selv så har det hatt sin pris. Dette skal jeg fortelle mere om seinere :)

Jeg vil anbefale en bok som heter Selvfølelse Nå og som er skrevet av Mia Tørnblom, og så vil jeg oppfordre alle til å være glad i seg selv og si at dere er gode nok som dere er :)))))))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar